aaa
מלאו את השאלון שלהלן ואני חוזרת אליכם עם המשך האבחון והטיפול >>> 

כל הורה שמגיע אל יום הורים בו נאמר לו שילדו מצטיין יכול לחוש גאווה. המורה שמעריכה את הילד ומחמיאה לו עושה שירות נהדר להורים ויכולה לגרום להם לסיפוק רב, אך זו לא הסיבה שנעשה יום ההורים. המפגש עם המורה צריך להיות ההזדמנות שלכם לקבל עוד מידע על הילד, לאתר את החוזקות והחולשות שלו ואם יש לו קושי לתת לו יד ולעזור לו.

יום הורים – הזדמנות לבחון את הקשיים של הילד

לא כל הילדים מצטיינים ויותר מכך, לא יכול להיות שכולם יצטיינו כיוון שהצטיינות היא עניין יחסי, כלומר ילדים שציוניהם גבוהים יהיו בעלי ציון גבוה בהשוואה לסביבה שלהם. לכן, אם אתם מגיעים אל יום הורים בה אומרים לכם שהילד שלכם אינו מצטיין עליכם לזכור שזה ביחס לילדים אחרים וכי כל ילד מצטיין במשהו. כהורים, אתם לא צריכים לבוא אל יום ההורים רק כדי לשמוע אם ילדכם מצטיין או לא. אתם צריכים להגיע אליה כדי לקבל מידע על הילד שלכם ולעזור לו אם יש צורך בכך.

כדי להשיג את הטוב ביותר מיום ההורים מומלץ מאד לאסוף ידע מהמורה בתחומים שונים שנוגעים לחיי הילד. כדי לקבל את המידע הנדרש לכם יהיה עליכם לשאול את המורה שאלות על תחומים שונים שקשורים ביום יום של הילד כולל:

קשיי למידה – ישנם ילדים אשר חווים קשיי למידה וחשוב להבין אותם לעומק. חשוב מאד לברר כיצד המורה רואה את היכולות או הקשיים של הילד. למשל, ישנם ילדים שנראה שהם מבינים את כל החומר, משתתפים בכיתה, אך כשהם מגיעים אל המבחן הם לא מצליחים לענות על השאלות. אז חשוב לא רק לברר מה הציונים של הילד אלא גם מה קורה בכיתה, האם הוא מצביע, עונה לעניין או מקווה רק להיות מתחת לרדאר. כל שאלה שלכם תוכל לעזור לכם להבין מה המצב של ילדכם ואם הוא צריך עזרה בלימודים או לא.

תנועתיות – ישנם ילדים לא רגועים וישנם ילדים רגועים בכיתה ואם יש לכם חשד לכך שילדכם יכול להיות לא רגוע בכיתה אתם צריכים לברר זאת עם המורה. לא מספיק לברר רק אם הילד משתולל או לא ואפילו לא רק לבחון אם הוא זז בכיתה בלי סוף (יש מורים שיתייגו אותו כהיפראקטיבי אם זה יהיה כך) אלא לברר גם מה הוא עושה בהפסקות וכיצד הוא מתנהג בשיעורי הספורט. המידע על הילד יאפשר לכם לקבל החלטה מה לעשות איתו ואיך לתת לו את הכלים הטובים ביותר לשיפור הלימודים ומחוץ ללימודים.

חברתיות – אחת השאלות שעל ההורים לשאול את המורה היא כיצד הילד משתלב בכיתה מבחינה חברתית. ההורים יודעים כיצד הילד מתנהל בבית, אם הוא מזמין חברים או לא, אך לא תמיד הם יכולים לדעת מה קורה בכיתה ובהפסקה. המורה נמצאת בסביבת הילד והיא יכולה להעיד על מצבו החברתי ולכן חשוב מאד לברר איתה את מצב הילד ולעזור לו אם יש לו קשיים.

טיפ – הקשיבו למורה בזמן יום הורים

ממש כמו בבדיקת רופא בה מומלץ להקשיב גם מה שיש לרופא להגיד כך גם בפגישה עם המורה. המורה יכולה לספר המון על הילד שלכם ואין להסתפק רק במידע על הציונים שלו או על התנהגותו הכללית. חשוב לברר כיצד הילד מרגיש בכיתה, אם הוא משתתף או לא, אם הוא משחק עם חברים ולהקשיב לתשובות. ככל שיהיה לכם יותר מידע כך תוכלו לעזור לילד אם הוא זקוק לכך. אבל, אם לא תקשיבו למה שיש למורה להגיד ותמקדו אותה לתת לכם את המידע החשוב לכם על הילד שלכם, תוכלו לעזור לו איפה שהוא צריך.