aaa

מלאו את השאלון שלהלן ואני חוזרת אליכם עם המשך האבחון והטיפול >>> 

ליקויי למידה – אבחון וטיפול

תמונת מצב –  ירין ( שם בדוי ) הגיע לכתה ג' עם קשיים גדולים בקריאה. קשיים אלו גרמו לו לתסכול גדול וחוסר רצון ללכת לביס' עד כדי בכי. באבחון הנוירו-התפתחותי- תפקודי לאיתור ליקויי למידה שעבר, נמצאו תפקודי עיניים לקויים, כלומר, חולשת השרירים שמניעים את גלגל העין לכיוונים שונים וכן, חוסר בידול תנועת העיניים מתנועת הראש. תרגול מסיבי של שרירי העיניים גרם לחיזוקם, והביא את ירין לקרוא בהנאה, ולהכין את שיעוריו ללא כל קושי.

ילדים ליקויי למידה ,שלא עברו אבחון ליקויי למידה, מוגדרים פעמים רבות כ"עצלנים", "חסרי מוטיבציה", "בעלי קשב וריכוז" , "בעלי פוטנציאל לא ממומש" ועוד.

תהליכי הטיפול שלי בלקות למידה או הפרעות למידה ראשית נוגעים באבחון ראשוני כדי להבין מהיכן נובע הליקוי (יש כל מיני סוגים, ראו מטה נפוצים ביותר). לאחר מכן אני מתאימה תכנית טיפול ואימון. תהליך השיפור מתרחש בהדרגה, ולמרות זאת יש ילדים שרוכשים אסטרטגיות למידה במהירות ומתחיל שיפור בהתמודדות עם קשיים תוך 2 -3 טיפולים. בטיפול בליקויי למידה אני מלמדת כיצד להתגבר על קשיים, דרכים שונות לפיתרון בעיות למידה ואף העצמה. הילד/ה מתחילים להאמין בעצמם וחווים הצלחה.

מהי למידה ?

למידה מתרחשת בשלבים ומעבר תקין בין שלב לשלב, יוביל ללמידה תקינה.

למידה היא ביטוי של יכולת נוירולוגית מורכבת שכוללת תקשורת טובה ויעילה בין שתי ההמיספרות ( חלקי המוח ) ,תפקוד יעיל של פעולת העיניים, מנח גוף, הבחנה שמיעתית, קואורדינציה ועוד.

בתחילת המאה ה-20 נטו לחשוב שהפרעות למידה למידה נובעים מרמה נמוכה של אינטליגנציה, פיגור, פערים תרבותיים או בעיות רגשיות. כיום יודעים, שליקויי למידה אינם נובעים מסיבות אלו, אלא פשוט עלולים לגרום לקשיים במיומנויות אקדמאיות או חברתיות ועוד.

לקויות למידה, כמו גם תפקודים לקויים, אינם נפסקים בגיל 18, וממשיכים גם בבגרות ולכן עלולים להוות בעיה בלימודים גבוהים, בבחירת הקריירה ובחיים החברתיים.

ילדים, אך גם מבוגרים עם ליקויי למידה מפתחים במשך הזמן תסכולים, דימוי עצמי נמוך, תחושת כישלון, תחושת חוסר ערך ואף תגובות מוקצנות למצבים רגשיים.

ככל שהבעיות תאותרנה מוקדם, כבר בגן, כך ימנעו קשיים לימודיים עתידיים, והילד יוכל לממש את הפוטנציאל שלו.

לעיתים, הילד מקבל הוראה מתקנת או אסטרטגיות ללמידה ולומד לעקוף את הבעיה, אבל הקריאה או מיומנויות החשבון, ישארו תמיד פעולות מאומצות ומלאות מתחים.

על פי הגישה הנוירו-התפתחותית-תפקודית, מאותרים כל הקשיים בבסיס הלמידה ולאחר אבחון ליקויי למידה הם מטופלים אחד לאחד. התקשרו אלי לאבחון: 04-9975740

054-6570930 או צרו קשר במייל: hagitbg@gmail.com

מהם שלושת ליקויי או הפרעות הלמידה הלמידה הנפוצים ביותר ?

 דיסגרפיה – קושי בביצוע הכתיבה

דיסלקציה – כשל בלימוד הקריאה

דיסקלקוליה – כשל בחשבון